Na szybko: Grillowany łosoś, ryż i warzywa

Czy pamiętacie cykl Na szybko? Tą serią chcę Wam i sobie pokazać, że zdrowy, ciepły i pyszny posiłek można przygotować oszczędzając czas, którego często nam brak. Dziś zapraszam Was na kolejną inspirację. Wyjątkową, bo ten przepis jest jednocześnie wpisem gościnnym 🙂

Ola, jak sama o sobie pisze „wyciąga z życia co najlepsze”, prowadzi blog Esencja o zdrowym, aktywnym stylu życia, zrównoważonej diecie, rozwijaniu siebie i swoich pasji. Ola przygotowała dziś dla nas przepis na

Grillowany łosoś, ryż i warzywa

Jestem fanką zdrowej, niskokalorycznej, lekkiej, prostej i szybkiej, czytaj łatwej w obsłudze kuchni. Lubię też eksperymentować, ale muszę mieć na to czas i nastrój. Na co dzień gotuję troszkę „pod dzieci”, których mam trójkę. Nasz rozkład dnia wygląda niestety tak, że prawie każdy z członków rodziny wraca do domu o innej porze, co jest wyzwaniem dla rodzica, który przywiązuje dużą uwagę do rytuału jedzenia, najlepiej przy wspólnym stole, w atmosferze sprzyjającej rozmowie i smakowaniu nowych potraw.

Mimo zróżnicowanego rytmu dnia staram się jednak, aby nasze rodzinne posiłki były jak najczęściej wspólnie spożywane, ale przede wszystkim były zdrowe, aromatyczne, estetycznie podanie i kolorowe. Od lat jestem zafascynowana kuchnią śródziemnomorską, stąd zapewne moje zapędy do kolorowego talerza pełnego warzyw, różnych smaków i aromatów.

Jeśli chodzi o śniadania i kolacje, moje dzieci uwielbiają tzw. szwedzki stół w postaci talerza warzyw, mięs, serów, świeżych ziół, dzięki któremu mogą wybrać, skomponować i ozdobić swoje własne kanapki, sałatki lub dania. Zauważyłam też, że dzięki takiej formie podania posiłku, dzieci chętniej i więcej zjadają wartościowych rzeczy bez szczególnego zachęcania ich do tego.

grillowany łosoś a na śniadanie kolorowy szwedzki stół

Jeśli natomiast chodzi o obiady i deficyt czasowy, który zdarza mi się ostatnio coraz częściej korzystam ze sprawdzonej puli dań „na szybko”, które niczym nie odstają od wartościowej kuchni pełnej zdrowych produktów.

Jednym z przysmaków moich dzieci jest grillowany łosoś z ryżem i warzywami. To danie charakteryzuje nie tylko krótki czas przygotowania, ale także fantastyczny smak i jest ucztą dla oczu.

Składniki:

świeży filet z łososia
ryż
złocista kukurydza
zielony groszek
natka pietruszki (opcjonalnie)
cukinia
sól, pieprz i czosnek do smaku

Sposób przygotowania:

Filet z łososia kroimy na paski i przyprawiamy. Spód ze skórą zostawiamy. Krótko grillujemy, bez tłuszczu, na patelni grillowej lub w piecu do momentu zarumienienia się. Grillowany łosoś powinien być w środku mięciutki. Jeśli przytrzymamy go zbyt długo, stanie się suchy i mało smaczny.

Ugotowany ryż łączymy z kukurydzą i zielonym groszkiem, a następnie posypujemy natką pietruszki. Cukinię kroimy w grubsze zapałki i również grillujemy lub gotujemy na parze.

W czasie gdy gotuje się ryż możemy przygotować całą resztę, tak więc czas przygotowania obiadu to maksimum 20 minut.

Olu, wygląda przepysznie! Dziękuję Ci za tą inspirację. A Wam życzę smacznego 🙂

Moje kanały social media

Zawsze będziesz na bieżąco.

Close

Warning: A non-numeric value encountered in /home/platne/serwer119861/public_html/agumama/wp-content/plugins/js-css-script-optimizer/js-css-script-optimizer.php on line 506

Warning: A non-numeric value encountered in /home/platne/serwer119861/public_html/agumama/wp-content/plugins/js-css-script-optimizer/js-css-script-optimizer.php on line 506